CÔTE D'OR - Partner van de rode duivels
Côte d’Or wordt de nieuwe partner van de Rode Duivels vanaf 2020
Het favoriete chocolademerk van de Belgen gaat een samenwerking van minstens drie jaar aan
- Côte d’Or is de nieuwe partner van de Rode Duivels en de Red Flames vanaf 2020
- Côte d’Or verenigt de favoriete chocolade van de Belgen met de favoriete voetbalploegen van de Belgen
- De kapitein van de Rode Duivels vereeuwigd in een chocoladestandbeeld
4 oktober 2019 - Vanaf 2020 is Côte d’Or trotse partner van de Rode Duivels en de Red Flames. Dat kondigde het chocolademerk en de Koninklijke Belgische Voetbalbond vandaag aan bij de bekendmaking van de selectie voor de 7e en 8e speeldag in de EK-kwalificatieronde.
Onder het motto - We Go For Gold - bundelen het favoriete chocolademerk van de Belgen en de favoriete voetbalploeg van de Belgen hun krachten. Het merk gaat zowel de mannelijke als de vrouwelijke selectie ondersteunen. Côte d’Or is als chocolademerk sinds meer dan 130 jaar op de markt in België. Met een marktaandeel van 65%1 in chocoladetabletten en verkozen tot Best Food Brand in 20192, is Côte d’Or veruit de nummer één chocolade en het meest geliefde merk van de Belgen. Het was dus slechts een kwestie van tijd vooraleer deze twee publiekslievelingen elkaar vonden.
"Een perfecte match" zegt Charles-Henri Casala, Marketing Director Côte d’Or Benelux. "We waren bijzonder verheugd dat er een plekje vrijkwam als partner. Zoals de Rode Duivels, is Côte d’Or al lang de favoriet van de Belgen. Als één man achter onze Duivels staan, dat is echt iets voor ons. Net als bij voetbal gaat het bij chocolade om het beleven van intense momenten en mensen samenbrengen, op en naast het veld. Dus willen we meer dan ooit met deze gouden generatie spelers voor goud gaan in 2020: We Go For Gold!"
Om de Rode Duivels aan te moedigen op weg naar het EK 2020, onthulde Côte d’Or samen met de Belgische Koninklijke Voetbalbond vandaag niet enkel het truitje waarop Côte d’Or als trotse partner vermeld staat, maar ook een chocoladestandbeeld van de kapitein van ons nationale elftal. Een chocolade versie van ‘de tovenaar’ is een ode van Côte d’Or aan het talent van de Rode Duivels en het geloof in hun kansen. Daarnaast werden ook 11 memorabele momenten uit de Belgische nationale voetbalgeschiedenis in chocolade onthuld. Er is nog plaats voor nummer 12, hopelijk in de zomer van 2020 met een gouden randje.
Manu Leroy, Directeur Communicatie & Marketing van de KBVB, is ook zeer enthousiast over deze nieuwe samenwerking:
"De KBVB is erg trots om een nieuw Belgisch topmerk als partner aan te trekken, en dit bovendien uit een nieuwe sector. We hadden immers nog geen voedingsmerk onder onze partners en aangezien men al etende trek krijgt, ben ik ervan overtuigd dat we samen geweldige dingen zullen doen."
Over Côte d’Or
Al meer dan 130 jaar verwent Côte d’Or chocoladeliefhebbers. Alles begon in 1883, toen Charles Neuhaus, meester-chocolatier, het merk Côte d’Or creëerde en hiermee verwees naar de Goudkust, het huidige Ghana dat een deel van de cacaobonen aanvoerde. Sindsdien is het verhaal van de prille chocoladetablet uitgegroeid tot een saga met ruim 100 producten en smaken. Côte d’Or bepaalt nog steeds helemaal het productieproces: van de keuze van de cacaobonen tot de productie van de chocolademassa. Côte d’Or is zonder meer een wereldmerk geworden door trouw te blijven aan de unieke intense smaak, te verklaren door het ongewijzigde recept (een hoog cacaogehalte en de onberispelijke en standvastige kwaliteit van de bonen), het vakmanschap en de succesvolle productinnovaties. Côte d’Or maakt deel uit van het wereldwijde snackingbedrijf Mondelēz International.
Over Cocoa Life
Cocoa Life is het wereldwijde duurzaamheidsprogramma voor cacao van Mondelēz International. Cacao is de essentie van onze chocolade en van vitaal belang voor ons bedrijf, dus we streven ernaar om ervoor te zorgen dat het ‘op een juiste manier gemaakt' wordt. Om dat te bewerkstelligen, moeten we de complexe uitdagingen aanpakken waarmee cacaoboeren en hun gemeenschappen worden geconfronteerd, zoals klimaatverandering, genderongelijkheid, armoede en kinderarbeid. Cocoa Life pakt deze uitdagingen op holistische wijze aan in zes cacaoproducerende landen: Ghana, Ivoorkust, Indonesië, de Dominicaanse Republiek, India en Brazilië. We werken ter plaatse samen met de cacaoboeren en richten ons op waar we het verschil kunnen maken om kansen te creëren: het transformeren van de cacaoteelt tot een bewuste keuze, het creëren van inclusieve en mondige gemeenschappen en de bescherming en het herstel van bossen. Tegen 2025 zal het volledige cacaovolume voor alle chocolademerken verzekerd worden via het duurzaamheidsprogramma Cocoa Life. Côté d’Or was het eerste merk dat het Cocoa Life-logo droeg en is reeds 100% Cocoa Life.
Over Mondelēz International in België
Mondelēz International heeft sterke roots in België en is er al sinds 1870 actief. Het portfolio omvat belangrijke merken zoals Côte d’Or, LU, Milka, Philadelphia, TUC, Prince, Grany en Stimorol. België is de bakermat van iconische merken zoals Côte d’Or, TUC, Prince, Pims en LEO. Mondelēz International is er uniek gepositioneerd waarbij de voedingsproducent marktleider is in de categorie chocolade, koekjes en cream cheese. De onderneming stelt in de Benelux ruim 2000 mensen te werk en is gebaseerd in Mechelen. In België heeft de onderneming 3 productiefaciliteiten: een koekjes- en chocoladesite in Herentals (LU, Milka & Côte D’Or) en 1 fabriek in Namen voor smeltkaas. De koekjesfabriek in Herentals is één van de grootste koekjesfabrieken in Europa met een jaarlijkse productie van 70.000 ton koekjes.